בטיחות אש בבניינים

חשיבות השמירה על בטיחות אש בבניינים הינה קריטית ביותר לשמירה על רכוש וחיי אדם. שכן, אם אין איטום מקצועי מתאים, הרי בעת התרחשות שריפה, יהיה מעבר מהיר של אש ועשן בין קומה לקומה, מה שיוביל להתפשטות מסוכנת של האש באופן שיהיה קשה מאוד להשתלט עליה ולמנוע את הנזק הרב.

חזרה לקטגורית בטיחות אש

דרכים לשמירה על בטיחות אש בבניינים מפני אש

השלב הראשון הוא להתקין בבניין ציוד כיבוי מפני אש, כאשר ההתקנה צריכה להיעשות לפי הצרכים של כל בניין, כך למשל אם בבניין מסוים קיימת מסעדה שבה ישנה התנהלות יומיומית עם אש גלויה, תנורים וכדומה, הרי  יש להכניס ציוד מתאים  שיאפשר התמודדות מהירה ויעילה בעת התלקחות שריפה. קיימים תקנים מחייבים בתחום זה, ויש לעמוד בהם באופן המחמיר ביותר, כדי למנוע סכנות מיותרות.

השלב השני הוא איטום מערכות פנימיות בתוך המבנה, כדי לעכב במידת הצורך את התחממות והשריפה במבנה, זאת, בדרך של איטום צנרות, התקרה, הקירות והרצפה. באמצעות שיטות איטום אלו ניתן למזער נזקים ולאפשר התמודדות זהירה ויעילה יותר מול התפרצות האש.

השלב השלישי הוא המניעתי ואולי החשוב ביותר. התקנה של מערכות ממוחשבות ומתקדמות של גילוי אש ועשן. באמצעות מערכות אלו ניתן להגיב לאש ולפנות את האנשים מהמבנה במהירות רבה. ככל שמשקיעים בציוד איכותי יותר, כך אפשר לשמור על סביבה בטוחה יותר מפני אש.

חסכון בעלויות הבטיחות – עלול לסכן אתכם

ישנם קבלנים ובעלי בניינים, המנסים למצוא שיטות יצירתיות לשלם פחות וזאת על ידי בחירת ציוד שלא תמיד עומד בתקן, מעשה העלול להוביל לתוצאות הרסניות יותר. ולכן חשוב לקחת חברה אשר מקפידה לעבוד עם חומרים איכותיים ביותר, ציוד מקצועי וכל זאת בהתאם לכל התקנים הדרושים והמחמירים בתחום.

כאשר בניין עולה באש, הנזק לעתים הינו בלתי הפיך, ולכן, השקעה בציוד איכותי, בטווח הארוך זהו השיקול הכלכלי והבטיחותי החכם ביותר. כאשר חשוב לבצע בדיקות תקופתיות של המערכות השונות של מיגון אש, לוודא שהן תפעלנה באופן תקין בזמן אמת.

שמירה על בטיחות אש בבניינים , צריכה להיות חלק בלתי נפרד משאר ההוצאות שישנן וההכרחית ביותר ולכן, יש להתייחס לכל עלות כחיונית לשמירה על חיי אדם ורכוש והגנה מקסימלית מפני כל שריפה. חשוב כי את כל הליך העבודה תבצע חברה מקצועית ומנוסה, שיש לה את הידע והניסיון ליצור את ההתאמה הנכונה בין הציוד, החומרים ואיכותם לבין סוג, גודל ומורכבות הבניין שצריך למגנו מפני אש.

צרו קשר עוד היום

שיתוף