תעלות חשמל

לאחרונה רשויות כיבוי האש העלו דרישה למגן מפני אש גם תעלות חשמל. חברת פילו אש נענתה לאתגר וגאה להציג בפניכם פתרון מהפכני פרי פיתוח עצמי:

מערכת PILOCOAT  לתעלת מיגון כבלי חשמל ותקשורת

  • המערכת מאושרת לשימוש על ידי הרשויות המוסמכות
  • מאפשרת החלפה מהירה של כבלים
  • להתקנה בקיר או בתקרה

כיצד נוצרת אש?

שריפה היא למעשה שילוב של תגובות כימיות בין שלושה גורמים, ביניהם דלק, חמצן ומקור הצתה. כדי להבין מדוע יש לנו צורך במיגון אש, עלינו להבין קודם כיצד מתחילה שריפה. כדי שתפרוץ שריפה חייבים להתקיים שלושת הגורמים הנ”ל, כשביחד הם מייצרים חום ואש.

מה שיקבע את גודל השריפה יהיה כמות הגורמים הנ”ל וגודל התא בו פורצת השריפה. האש עוברת מספר שלבים של התפתחות. היא יכולה להתחיל כאש קטנה ולהיכבות מעצמה בעקבות סגירת מקור הדלק שלה.

כמו כן היא גם יכולה להתחיל בתור אש קטנה ולגדול בעקבות דליקה של חומרים נוספים בסביבה, כגון רהיטים, וילונות ועוד.

האש יכולה להישאר בתא מסוים ולהיכבות כשהחומרים הדליקים ייגמרו באותו חלל, אך מצד שני יכולה גם להתפשט דרך תעלות ומנדפים ביניהם תעלות פח, מיזוג אויר, אוורור ואפילו תעלות חשמל. למעשה בבואנו לתכנן מיגון אש במבנה כלשהו, עלינו לוודא כי התאים במבנה עמידים בפני אש למספר השעות שקבע האדריכל בהתאם לתקינה ולדין במדינת ישראל.

תעלות חשמל

תעלות חשמל הן תעלות הממוקמות בתוך קירות המבנה והן מיועדות לצורך העברת כבלי חשמל מנקודה לנקודה באופן שלא יהיה חשוף ולכן הן ממוקמות בתוך הקירות.

תעלות אלה יכולות להיות עשויות מחומרים שונים ביניהם תעלות פח מחורצות, או פלסטיק, אלומיניום וPVC. לכל סוג תעלות ישנן יתרונות וחסרונות וחשוב לבדוק את ההבדלים ביניהם בטרם נבחר את סוג התעלה אותה נרכיב במבנה.

לדוגמה תעלות פלסטיק PVC הן תעלות, אשר עשויות חומר קשיח, אשר אינו מכיל מייצבים המכילים עופרת. התעלות אומנם מגיעות באורכים קבועים, אך ניתן לייצר תעלות באורכים מיוחדים לפי דרישה.

יתרונות המוצר הן שהוא עמיד בפני רטיבות ובפני חומרים כימיים שונים. כמו כן תעלות אלה נוחות להתקנה. חשיבות הבחירה בתעלות הוא קריטי גם בכל הקשור לשריפות. עלינו לדאוג למיגון של תעלות חשמל באופן שיגן על המבנה בשעת שריפה וכמובן גם על הכבלים המצויים בתוך התעלות.

צרו קשר עוד היום

שיתוף