יועץ בטיחות אש

מהנדסים, אדריכלים, קבלנים הם רק חלק מאנשי המקצוע, אשר עבודתם מצריכה שיתוף פעולה עם יועץ בטיחות אש. אשר תפקידו, לבחון את המבנה בצורה הדקדקנית ביותר, ולבדוק האם ישנם ליקויים במיגון הקיים, איזה איטום וציוד לכיבוי אש נחוץ, וזאת בהתאם לתוכניות המבנה, סוג החומרים מהם עשוי המבנה, כמו גם האם ובאיזה אופן נעשה שימוש באש.

דויד פילו מייסד פילו אש, מומחה לפתרונות מיגון אש, בהרצאה לממוני בטיחות במסגרת יום עיון בטיחות אש בבניינים שערכה חברת מומנתקן.

הדרך הנכונה לבחירת יועץ בטיחות אש

תחום הבטיחות והמיגון מפני אש, הינו אחד הענפים המתקדמים ביותר אשר נסמך על תקנים מחמירים בכל הנוגע, לציוד ולאיכות החומרים ולכן חשוב לבחור יועץ בטיחות שיש לו ניסיון וותק באחת החברות המובילות, שכן כל טעות, או החלטה שגויה עלולים להוביל לנזק בלתי הפיך ברכוש ואף בחיי אדם.

רצוי לקבוע פגישת יעוץ, ראשונית ולבחון מקרוב את החברה, היועצים מטעמה, ואת רמתם המקצועית ולא להתבסס אך ורק על מידע באתרי האינטרנט של החברות השונות. כאשר יש לוודא כי היועץ עמו נפגשתם הוא גם זה אשר ילווה את הפרויקט מתחילתו עד סופו.

יועץ בטיחות בסיום הבדיקה המעמיקה, צריך להנפיק לכם, דוח מסודר שמציין את כל הדרוש לביצוע על מנת שהמבנה יעמוד בתקנים הנחוצים, כמו גם יציע את השיטות המתאימות להגנה על המבנה מפני שריפה, אם זה בחומרי איטום על בסיס צמנט או לוחות בידוד, כאשר יש לדעת, כי ככל שמדובר במבנה בעל שטח גדול, כמו בית חולים וכדומה, יש צורך לעתים לשלב מספר יועצים להכנת דוח מלא ומקצועי.

המועד הרצוי להזמנת יועץ הבטיחות

אם עומדים בפני הקמת מבנה חדש, יש להתייעץ עם יועץ בטיחות ועם מומחה לפתרונות בטיחות אש כבר בשלבים הראשוניים ביותר של הקמתו, שכן ישנן מערכות מיגון וגילוי אש שיש להתקין בתוך הצנרת והכבלים הפנימיים, או בתקרה ובקירות. ככל שעושים תכנית מיגון בראשית העבודה, כך קל יותר לבצעה ולעשות שימוש בכל השיטות המתקדמות שישנן בתחום זה.

עם זאת, תפקידו של יועץ הבטיחות למיגון וכיבוי אש, להעניק לכם חוות דעת מקצועית בכל שלב בו נמצא המבנה, ובמיוחד נחוץ הדבר, כאשר המבנה ישן ועובר שיפוץ. היועץ עשוי לגלות פגמים שלא ניתן לזהותם בראיה בלתי מקצועית ולכן זו אחת ההשקעות החשובות והחיוניות ביותר.

יועץ בטיחות אש, הינו איש המקצוע שמלווה פרויקטים של מבנים מסוגים שונים, ולכן החשיבות הרבה בבחירת חברה בעלת ניסיון רב בתחום זה, אשר מציעה צוות מיומן ובעל ידע רב, כך שהמבנה לאחר הבדיקה וביצוע העבודה יגיע לרמת הבטיחות המקסימלית והאופטימלית ביותר.

חברתנו עובדת בשיתוף פעולה עם יועצי הבטיחות המובילים בישראל, וביניהם מר שמואל נתנאל (ש. נתנאל מהנדסים יועצים בע”מ), מר אברי כהן, מר דני לוין, מר יואב אלדאג (י. אלדאג מהנדסים יועצים בע”מ), מר אורי יוסף, מר אלי כחלון ועוד מכובדים אחרים.

לסיכום – מתי חשוב לפנות ליעוץ בטיחות אש?

  • בשלב ההתחלתי של הבנייה – בכדי שתחסכו עוגמת נפש, זמן וכמובן את כספכם. חשוב שתזמינו יועץ בטיחות אש בין אם מדובר במבנה למגורים או לעסקים, שיתן את חוות דעתו בנוגע למיגונו של המבנה בפני שריפות. דעו כי איתור הליקויים בשלבי הבנייה המוקדמים יכול לחסוך מכם הרבה בעתיד.
  • בסיום הבנייה – בכדי לקבל טופס 4 (אישור לאכלוס המבנה). על פי התקנים שנקבעו המבנה חייב לקבל אישור שהוא ממוגן בפני אש. לפיכך, חשוב לפנות אל יועץ בטיחות אש לפני ביצוע הביקורת הכללית בכדי להבטיח קבלת אישור האכלוס ללא עיקובים.
  • לאחר שנעשו שינויים במבנה – כל שינוי שמבצעים במבנה יכול לגרום לפגיעה במיגון שלו מפני דליקות. לכן, חשוב להזמין אנשי מקצוע מומחים שיוודאו שהמבנה ממוגן כראוי.

צרו קשר עוד היום

מומחה לפתרונות בטיחות אש

כאשר מקימים עסק במקום חדש, משנים ייעוד או פותחים מחדש, לא משנה אם זה אצטדיון, משרד ממשלתי או מועדון ריקודים, יש לקבל קודם יחד עם רישיון העסק, גם את אישור מכבי האש. לפני כן, ועוד בשלבי התכנון הראשוני, יש לקבל את הייעוץ המקצועי של יועץ הבטיחות, ומוצע להתייעץ עם מומחה לפתרונות בטיחות אש. אנשים אלה הם בדרך כלל בעלי ניסיון רב, הדרוש כדי לשלב את נושא המיגון בזמן הבנייה, לבחור את החומרים הנכונים מעכבי הבעירה המתאימים לחומרי הבנייה ועוד.

דויד פילו מייסד פילו אש, מומחה לפתרונות מיגון אש, בהרצאה לממוני בטיחות במסגרת יום עיון בטיחות אש בבניינים שערכה חברת מומנתקן.

דעת מומחה

דוד פילו, לשעבר סנ”צ במערך הכבאות בישראל, ומ”מ מפקד תחנת כיבוי אש באילת, הוא מומחה לפתרונות בטיחות אש. זה שנים רבות הוא נותן ייעוץ מקצועי למפעלים, בתי מלון, מסעדות, בתי קפה, בנייני משרדים ועוד עסקים רבים וטובים, אשר מסתמכים על חוות דעת המומחה שלו בבואם לבנות, לשפץ, לשנות ייעוד או לשפר את מנושא הבטיחות במבנה.

פילו אש – 2 אופציות לשירות

חברת פילו אש, שהוקמה ע”י דוד פילו בשנת 1989, נותנת שירותי ייעוץ והכוונה בנושא מיגון וכיבוי אש, ומוצאת את הפתרון המתאים והמקצועי ביותר ללקוח בהתאם לסטנדרטים ולתקנים ישראליים ו/או בינלאומיים מוכרים.

לבחירתו של הלקוח שתי אופציות – יישום הפתרון המוצע בפרויקט באמצעות הצוותים המקצועיים של חברת פילו אש או לחלופין – רכישת המוצרים המובילים של החברה בשיטת “עשה זאת בעצמך” תוך ליווי מקצועי צמוד והדרכה מצד פילו אש, בכל שלב בו מתבצע יישום המוצרים בשטח.

לחברה יש את הניסיון הרב ביותר בתחום בישראל, בזכות אלפי פרויקטים לאיטום מעברי אש, להגנת אש בהקמת תעלות שחרור עשן ומנדפים, להגנה מפני אש על עץ וחומרים סופגים, על קונסטרוקציות פלדה, איטום, סימון וזיווד מקלטים ומרחבים מוגנים, לגילוי ולכיבוי אש.

המוצרים המובילים

חברת פילו אש היא נציגה ויבואנית בלעדית של החברות המובילות בתחום באירופה ובארה”ב, כגון CL4 FIRE, GRACE, PHOENIX,  RECTORSEAL ועוד. אלו הם שמות מותגים מובילים ומוכרים בכל העולם ואלו הם המוצרים המשווקים על ידה.

החברה פיתחה גם מוצרים לאיטום מעברי אש, ולמיגון תעלות בהתזה מסדרת PILOCOAT, ומוצרים לאיטום מעברי גזים למרחב המוגן כגון PILOSEAL וPMS. אלה חומרים אשר מיוצרים על ידי יצרנים מובילים בעולם ומשווקים בלעדית על ידי החברה.

גם היום בעידן של מובילות שוק, יש לזכור כי הכל התחיל ממקצוען שהוא מומחה לפתרונות בטיחות אש.

שיתוף